22 grudnia - wigile klasowe
Imieniny:
Alfreda, Izydora, Zoriny
Użytkowników on-line: 68 Zalogowanych: 0
Historia gier komputerowych
A A A Pdf Print16x16 Mail16x16
"Mechanik" i "Historia gier komputerowych"

         Wykładem o historii gier komputerowych jeleniogórska Galeria BWA zapoczątkowała cykl "Sztuka i obraz", w którym ma przyjemność brać udział młodzież naszej szkoły. W ostatni piątek, 22 września, uczniowie z klas IV C i I B mieli niepowtarzalną okazję posłuchać o początkach nowej, nieakademickiej - jak powiedział prowadzący wykład Tomasz Wrona - dotąd nieopisanej dziedziny
popkultury.
         Podczas spotkania zaprezentowano etapy rozwoju gier komputerowych oraz pierwsze urządzenia służące tej rozrywce. Dla młodzieży zderzenie z początkami gier video było swoistym zaskoczeniem – w końcu ich pierwsze komputerowe doświadczenia przypadły na początek XXI wieku, rozkwit dziedziny.
        W przeszłości nie wszystkie opinie o grach były przychylne. Krytykowano je m.in. ze względu na ryzyko uzależnienia gracza, czy brutalne treści. Obecnie, w dobie dominacji medium, jakim są komputery, możemy mówić o kulturze grania. Dziś jakość gry wyznacza fabuła, jej uczestnik staje się autorem - determinuje przebieg gry, bo narracja jest hipertekstualna.
       Współczesne gry komputerowe służą nie tylko zabawie – symulując rzeczywistość uczą doświadczeń, a także kompetencji kulturowych.
 
Izabela Seostianin

W obiektywie

 
 
 

 
 
 
 
Prev Grudzień 2017Next
PoWtŚrCzPiSoNd
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Czy w drodze do i ze szkoły zachowujesz zasady bezpieczeństwa

    Pie_chart     More_polls